Joga Kasia Baron

Przyjdź, spróbuj i poczuj się
po prostu lepiej!

Rozluźnij gardło, uwolnij głos!

KIEDY: niedziela 03.03.2019, godz. 10:00 – 13:00
GDZIE: Park Wodny w Tarnowskich Górach
KOSZT: 100 zł (cena obejmuje udział w warsztatach oraz płytę CD z ćwiczeniami do samodzielnej praktyki w domu)

W tradycji jogi obszar gardła jest określany mianem Viśuddhi czyli ośrodka energetycznego gardła. Na poziomie fizycznym zbalansowany przepływ energii w tym obszarze odpowiada za zdrowie gardła, strun głosowych, tchawicy oraz tarczycy. Na płaszczyźnie mentalnej natomiast za swobodę w wyrażaniu myśli i uczuć oraz za łatwość w porozumiewaniu się z innymi. Sprawnie działająca czakra gardła przejawia się zatem nie tylko w naszej małej podatności na infekcje gardła i zdrowej tarczycy, ale także w skutecznej komunikacji z innymi, zdolności do mediacji, swobodnym i pokojowym wyrażaniu swojego zdania, szczerości, umiejętności mówienia “nie”, psychicznej stabilności i małej podatności na bezkrytyczne uleganie opiniom innych ludzi.

Podczas warsztatów będziemy próbowali zrównoważyć pracę obszaru gardła poprzez:

  • asany rozluźniające, odblokowujące i wzmacniające gardło
  • ćwiczenia relaksacyjne
  • proste techniki oddechowe
  • automasaż twarzy
  • zabawę dźwiękiem
  • wprowadzenie sporej dawki śmiechu i dobrego humoru

CO WYNIESIESZ Z TYCH WARSZTATÓW:

Podczas warsztatów dowiesz się:

  • w jaki sposób wykorzystać głos w celu pozbycia się napięcia fizycznego lub emocjonalnego
  • jak rozluźniać szczęki i gardło
  • jak wygląda proces powstawania dźwięku
  • jak mówić, aby być słyszanym
  • co to są rezonatory i jak ich zastosowanie może wpłynąć na komfort mówienia
  • jak pracować z głosem w taki sposób, aby dodać sobie energii, poprawić nastrój, zyskać pewność siebie i wesprzeć swoje ciało w procesach samoleczenia
  • jak dbać o dobrą kondycję i zdrowie aparatu mowy

DLA KOGO?

Na warsztaty zapraszamy osoby, które:

  • chciałyby nabrać świadomości własnego głosu i wykorzystywać go w sposób zdrowy, zrównoważony i skuteczny
  • chciałyby dowiedzieć się, jak korzystać z własnego głosu w celu rozładowania napięcia nerwowego i stresu
  • chciałyby odkryć radość z mówienia i śpiewania
  • mówią bardzo cicho lub zbyt głośno i chciałyby nauczyć się korzystać ze swojego głosu w optymalny dla siebie sposób
  • mają problem z wystąpieniami publicznymi
  • są nieśmiałe i chciałyby coś z tym zrobić
  • na co dzień posługują się głosem w pracy zawodowej i chciałyby dowiedzieć się, jak zadbać o jego higienę
  • usłyszały kiedyś, że nigdy nie będą śpiewać, że fałszują, że ich głos brzmi za nisko/za wysoko, śmiesznie, dziwnie itp. i chciałyby skonfrontować to przekonanie z rzeczywistością
  • mają ochotę na dobrą zabawę 🙂

JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ?
Podczas warsztatów oprócz maty do jogi i wygodnego stroju każdy będzie potrzebował min. litrową butelkę wody.

PROWADZĄCE

Aleksandra Gawliczek – absolwentka wydziału Arteterapii w Chorzowie, wokalistka, nauczycielka emisji głosu, producentka muzyczna, naturoterapeutka, joginka.

Kasia Baron – nauczycielka jogi

UWAGA! Warunkiem rezerwacji jest zgłoszenie mailowe na info@jogakasiabaron.pl oraz wpłata najpóźniej do 25 lutego bezzwrotnej zaliczki w wysokości 50zł na konto: Joga Kasia Baron 41 1140 2017 0000 4002 0823 0460. W tytule przelewu prosimy o wpisanie: “joga i głos” oraz podanie swojego nr telefonu.

 

 

czytaj więcej

Pożegnaj wielbłąda!

BRAK MIEJSC – MOŻLIWOŚĆ WPISANIA NA LISTĘ REZERWOWĄ!

website-event-2019-wielblad-02

KIEDY: niedziela 10.02.2019, godz. 10:30-11:45
GDZIE:
Park Wodny w Tarnowskich Górach, ul. Obwodnica 8
KOSZT:
dla posiadaczy karnetu „jedno skreślenie” na karnecie, dla pozostałych osób 30zł
ZAPISY:
info@jogakasiabaron.pl lub tel. 508 796 137
UWAGA! Limit miejsc! Koniecznie zgłoś chęć udziału mailem lub smsem.

Zgarbione plecy, skulone barki i wysunięta do przodu głowa nie tylko sprawiają, że nie wyglądamy za dobrze, ale mogą również wywoływać dolegliwości bólowe i złe samopoczucie, których na pierwszy rzut oka w ogóle nie skojarzylibyśmy ze złą postawą ciała (takie jak np. bóle głowy, problemy z narządami w obszarze brzucha i miednicy, problemy z kolanami itd.) Dzieję się tak między innymi dlatego, że kiedy się garbimy, klatka piersiowa zapada się, blokując przeponę i uniemożliwiając prawidłowy oddech, a to wywołuje w ciele całą reakcję łańcuchową związaną z brakiem odpowiedniego dotlenienia. Garbienie się może też negatywnie wpływać na nasz nastrój, poczucie pewności siebie oraz komunikację z innymi.

Współczesny tryb życia i pracy niestety bardzo sprzyjają garbieniu się i dlatego jeśli nie chcesz pozostać na łasce tego, co robią z Twoją sylwetką komputery, smartfony, fotele samochodowe czy wielogodzinna praca, podczas której pochylasz się nad biurkiem, pacjentem, klientem lub innym wykonywany zadaniem, to te zajęcia są dla Ciebie.

DLA KOGO?
Zajęcia są dedykowane osobom dorosłym, które chciałyby poznać proste ćwiczenia zapobiegające garbieniu się. Wcześniejsza praktyka jogi nie jest wymagana.

JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ?
Na zajęciach będzie potrzebny wygodny strój do ćwiczeń, 2 piłeczki tenisowe lub piłeczki do masażu oraz mały koc polarowy lub duży ręcznik kąpielowy.

czytaj więcej

Warsztaty z Sue Pennington

website-event-2018-sue

KIEDY: niedziela 27.01.2019, godz. 9:00 -13:00
GDZIE:
Park Wodny w Tarnowskich Górach, ul. Obwodnica 8
KOSZT:
150zł dla posiadaczy karnetu „Joga Kasia Baron”, 180zł dla pozostałych osób
ZAPISY:
info@jogakasiabaron.pl lub tel. 508 796 137
Warsztaty będą w całości tłumaczone na język polski.

Podczas warsztatów skupimy się na wzmacnianiu, rozluźnianiu i uelastycznianiu dolnych pleców, a także na tym, jak pomóc sobie praktyką asan, gdy nasze plecy są osłabione lub gdy odczuwamy ból. Będziemy poruszali temat przygotowania dolnych pleców do bezpiecznego wchodzenia w bardziej zaawansowane wygięcia do tyłu. Spojrzymy również na obszar dolnych pleców z punktu widzenia medycyny chińskiej, omawiając jak nerki wpływają na zachowanie homeostazy w organizmie oraz jak można o nie zadbać.

PROWADZĄCA
Sue Pennington – instruktorka jogi z ponad 34-letnim doświadczeniem w nauczaniu, sama praktykuje od 1978 roku. Jej nauczanie charakteryzuje skupienie, uważne eksplorowanie zarówno swoich aktualnych możliwości jak i NIEmożliwości oraz delikatne łączenie oddechu z ruchem. Stosuje bardzo łagodne korekty i jest przekonana, że współczucie względem siebie samego, dyscyplina oraz zdolność do odpuszczania bardziej pogłębiają praktykę niż mocne “dociskanie”, ból i wywieranie wewnętrznej presji. Obok praktyki asan bardzo ważna jest dla niej teoria i filozofia jogi, które dostarczają jej nieustannej inspiracji i są doskonałym narzędziem wspierającym ją w codziennym życiu. Na jej styl nauczania wpływ miało wielu nauczycieli, ale za najważniejszych uważa:
CHRISA LAWTONA praktykującego w nurcie BKS Iyengara – uczyła się u niego przez 23 lata
DANNYEGO PARADISE, który wprowadził ją w nurt asztanga winjasa jogi – w jego warsztatach bierze udział regularnie raz w roku od 1991
B.N.S. IYENGARA, u którego miała zaszczyt uczyć się na indywidualnych sesjach podczas pięciokrotnego pobytu w Indiach
– Ponadto jej największymi nauczycielami niezmiennie pozostają osoby, które uczęszczają na jej zajęcia i warsztaty.

Poza uczeniem jogi Sue zajmuje się naturoterapią i akupunkturą. Prywatnie jest osobą bardzo ciepła, serdeczną, niezwykle skromną. Ponieważ dla niektórych będzie to miało znaczenie, to może warto wspomnieć, że zdjęć Sue nie znajdziemy ani na FB, ani w internecie – w tych kwestiach Sue jest prawdziwym rebeliantem 🙂 Mimo to od ponad 34 lat jej zajęcia cieszą się niezmienną popularnością, którą Sue zawdzięcza po prostu swojej wiedzy, entuzjazmowi i autentyczności. Więcej na www.suepennington.com

UWAGA! Warunkiem rezerwacji jest zgłoszenie mailowe lub telefoniczne oraz wpłata najpóźniej do 15 stycznia bezzwrotnej zaliczki w wysokości 100zł na konto: Joga Kasia Baron 41 1140 2017 0000 4002 0823 0460. W tytule przelewu prosimy o wpisanie: “warsztaty z Sue” oraz podanie swojego nr telefonu.

czytaj więcej

Pożegnaj wielbłąda!

website-event-2018-wielblad

KIEDY: niedziela 06.01.2019, godz. 10:30-11:45
GDZIE:
Park Wodny w Tarnowskich Górach, ul. Obwodnica 8
KOSZT:
dla posiadaczy karnetu „jedno skreślenie” na karnecie, dla pozostałych osób 30zł
ZAPISY:
info@jogakasiabaron.pl lub tel. 508 796 137
UWAGA! Limit miejsc! Koniecznie zgłoś chęć udziału mailem lub smsem.

Zgarbione plecy, skulone barki i wysunięta do przodu głowa nie tylko sprawiają, że nie wyglądamy za dobrze, ale mogą również wywoływać dolegliwości bólowe i złe samopoczucie, których na pierwszy rzut oka w ogóle nie skojarzylibyśmy ze złą postawą ciała (takie jak np. bóle głowy, problemy z narządami w obszarze brzucha i miednicy, problemy z kolanami itd.) Dzieję się tak między innymi dlatego, że kiedy się garbimy, klatka piersiowa zapada się, blokując przeponę i uniemożliwiając prawidłowy oddech, a to wywołuje w ciele całą reakcję łańcuchową związaną z brakiem odpowiedniego dotlenienia. Garbienie się może też negatywnie wpływać na nasz nastrój, poczucie pewności siebie oraz komunikację z innymi.

Współczesny tryb życia i pracy niestety bardzo sprzyjają garbieniu się i dlatego jeśli nie chcesz pozostać na łasce tego, co robią z Twoją sylwetką komputery, smartfony, fotele samochodowe czy wielogodzinna praca, podczas której pochylasz się nad biurkiem, pacjentem, klientem lub innym wykonywany zadaniem, to te zajęcia są dla Ciebie.

DLA KOGO?
Zajęcia są dedykowane osobom dorosłym, które chciałyby poznać proste ćwiczenia zapobiegające garbieniu się. Wcześniejsza praktyka jogi nie jest wymagana.

JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ?
Na zajęciach będzie potrzebny wygodny strój do ćwiczeń, 2 piłeczki tenisowe lub piłeczki do masażu oraz mały koc polarowy lub duży ręcznik kąpielowy.

czytaj więcej

Wewnętrzne porządki na koniec roku

website-event-2018-medytacja

KIEDY: niedziela 16.12.2018, godz. 10:30-11:45
GDZIE:
Park Wodny w Tarnowskich Górach, ul. Obwodnica 8
KOSZT:
dla posiadaczy karnetu „jedno skreślenie” na karnecie, dla pozostałych osób 30zł
ZAPISY:
info@jogakasiabaron.pl lub tel. 508 796 137
UWAGA! Limit miejsc! Koniecznie zgłoś chęć udziału mailem lub smsem.

„Ponad 80% ludzi sukcesu, z którymi przeprowadziłem wywiady, codziennie medytuje lub w jakiś inny sposób praktykuje uważność. Robią to wszyscy zaczynając od Arnolda Schwarzeneggera, przez elitarnych sportowców takich jak Amelia Boone, kończąc na pisarzach takich jak Maria Popova. (…) Medytacja jest >metaumiejętnością< wpływającą pozytywnie na wszystko inne, co robimy. Jeżeli zaczynasz dzień od ćwiczenia koncentracji, wtedy kiedy nie jest ci ona potrzebna, możesz łatwiej się skupić wtedy, kiedy naprawdę ci na tym zależy (podczas negocjacji, rozmowy z bliską osobą, trudnego ćwiczenia na siłowni). Jeśli chcesz osiągać lepsze wyniki przy niższym poziomie stresu, rzadziej zadręczać się myśleniem o tym, co należało powiedzieć w danej sytuacji itd., medytacja zadziała jak kąpiel dla umysłu (…) Medytacja pozwala mi zrobić krok w tył i spojrzeć na sytuację oczami świadka, dzięki czemu mogę obserwować własne myśli, zamiast dawać się im bombardować. Mogę wyjść z pralki kręcącej się w mojej głowie i spokojnie do niej zajrzeć”. Tim Ferriss, „Narzędzia Tytanów”

Tworząc opis tych zajęć celowo nie sięgnęłam do tradycyjnych tekstów jogowych, tylko wykorzystałam wypowiedź Tima Ferrissa, czyli osoby, mocno stąpającej po ziemi, osiągającej ogromne sukcesy we wszystkim co robi, nastawionej na skuteczne działanie i osiąganie kolejnych celów w najróżniejszych dziedzinach życia. Zrobiłam to z rozmysłem, bo czasy, kiedy medytacja kojarzona była jedynie z egzotycznymi praktykami lub pustelnikami już dawno minęły. Na całym cywilizowanym świecie medytacja jest wykorzystywana jako technika pracy z umysłem, która w realny i praktyczny sposób wspiera nas w zwykłym, codziennym życiu. Oczywiście w worku z nazwą „medytacja” znajdą się bardzo różne i czasem niestety dziwaczne rzeczy, ale po to właśnie ćwiczymy uważność, żeby zachować trzeźwe, krytyczne myślenie i umieć rozpoznać, co jest wartościowe i przydatne, a co nie.

Na zajęciach poznamy najprostszą technikę medytacyjną jaką jest obserwacja oddechu. Technika ta będzie przeplatana z tzw. medytacją chodzoną, dzięki czemu zajęcia będą o wiele bardziej przystępne dla początkujących.

DLA KOGO?
Na zajęcia zapraszam osoby, które:
– chciałyby zwolnić tempo przed Świetami
– chciałyby zrobić małe wewnętrzne porządki przed Nowym Rokiem
– medytują od lat
– nigdy nie medytowały i chciałyby spróbować
– chętnie spędzą trochę czasu w ciszy

JAK SIĘ  PRZYGOTOWAĆ?
Przyda się wygodny strój jak do jogi, warto ubrać się „na cebulkę”, żeby nikomu nie było zimno, przyda się mata do jogi i jeśli ktoś ma, to może przynieść swoją poduszkę do medytacji.

 

czytaj więcej