Joga Kasia Baron

Przyjdź, spróbuj i poczuj się
po prostu lepiej!

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JOGI 2021

GDZIE: Pałac w Rybnej, Tarnowskie Góry, ul. Powstańców Warszawskich 90
KIEDY: niedziela 20.06.2021 godz. 18:00 – 19:00
WSTĘP WOLNY! Plener odbędzie się, jeśli tylko dopisze pogoda.

Międzynarodowy Dzień Jogi to święto, które zostało ustanowione na mocy decyzji ONZ w 2014 roku jako wyraz uznania dla uniwersalnych wartości i wszechstronnych korzyści, które daje ona ludziom na całym świecie. Z tej okazji jak co roku zapraszam na plenerową jogę.

W tym roku będziemy jogować na wielkim trawniku przed pałacem w Rybnej, na którym późnym popołudniem panuje przyjemny cień. Zabierzcie matę i przybywajcie – miło będzie znowu zobaczyć się w realu i przypomnieć sobie, jak to jest jogować razem na otwartej przestrzeni 🙂

Więcej o obchodach Międzynarodowego Dnia Jogi w Polsce na www.dzien-jogi.pl

czytaj więcej

POŻEGNAJ WIELBŁĄDA

KIEDY: niedziela 16.05.2021, godz. 10:00 -11;00
GDZIE:
platforma Zoom
KOSZT:
15 zł dla osób regularnie jogujących online w kwietniu/maju; 20zł dla pozostałych osób
PŁATNOŚĆ: Joga Kasia Baron 41 1140 2017 0000 4002 0823 0460 z dopiskiem „wielbłąd”
ZAPISY: przez formularz zgłoszeniowy – kliknij TUTAJ  (w razie dodatkowych pytań: info@jogakasiabaron.pl)
LINK DO ZAJĘĆ zostanie wysłany w piątek 14.05 – gdyby mail z linkiem do Ciebie nie dotarł, upomnij się proszę smsem.

Zgarbione plecy, skulone barki i wysunięta do przodu głowa nie tylko sprawiają, że nie wyglądamy za dobrze, ale mogą również wywoływać dolegliwości bólowe i złe samopoczucie, których na pierwszy rzut oka w ogóle nie skojarzylibyśmy ze złą postawą ciała (takie jak np. bóle głowy, problemy z narządami w obszarze brzucha i miednicy, problemy z kolanami itd.) Dzieję się tak między innymi dlatego, że kiedy się garbimy, klatka piersiowa zapada się, blokując przeponę i uniemożliwiając prawidłowy oddech, a to wywołuje w ciele całą reakcję łańcuchową związaną z brakiem odpowiedniego dotlenienia. Garbienie się może też negatywnie wpływać na nasz nastrój, poczucie pewności siebie oraz komunikację z innymi.

Współczesny tryb życia i pracy niestety bardzo sprzyjają garbieniu się i dlatego jeśli nie chcesz pozostać na łasce tego, co robią z Twoją sylwetką komputery, smartfony, fotele samochodowe czy wielogodzinna praca, podczas której pochylasz się nad biurkiem, pacjentem, klientem lub innym wykonywany zadaniem, to te zajęcia są dla Ciebie.

DLA KOGO?
Zajęcia są dedykowane osobom dorosłym, które chciałyby poznać proste ćwiczenia zapobiegające garbieniu się. Wcześniejsza praktyka jogi nie jest wymagana.

JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ?
Na zajęciach będzie potrzebny wygodny strój do ćwiczeń, 2 piłeczki tenisowe lub piłeczki do masażu oraz mały koc polarowy lub duży ręcznik kąpielowy.

czytaj więcej

JOGA NIDRA – GŁĘBOKA RELAKSACJA

KIEDY: wtorek 20.04.2021, godz. 20:15 – 21:00
GDZIE: platforma ZOOM
KOSZT: 10 zł dla osób regularnie jogujących online w marcu/kwietniu; 20zł dla pozostałych osób
PŁATNOŚĆ: Joga Kasia Baron 41 1140 2017 0000 4002 0823 0460 w tytule „joga nidra”
ZAPISY: przez formularz zgłoszeniowy kliknij TUTAJ (w razie dodatkowych pytań proszę o kontakt na info@jogakasiabaron.pl)

Joga nidra jest techniką głębokiej relaksacji na poziomie fizycznym i psychicznym. Często określa się ją mianem “jogicznego snu” ponieważ podczas praktyki joga nidry nasz mózg generuje fale theta (charakterystyczne dla stanu pomiędzy snem a jawą) lub fale delta (pojawiające się zwykle, kiedy śpimy). W odróżnieniu jednak od zwykłego snu podczas sesji jogi nidry zachowujemy pełną świadomość, ucząc się rozluźniania oraz trudnej dla wielu osób sztuki niedziałania.

CEL ZAJĘĆ
Głównym celem joga nidry jest osiągniecie stanu rozluźnienia, regeneracji i dobrego samopoczucia.

DLA KOGO?
Sesja joga nidry może okazać się przydatna wszystkim, którzy:

  • chcieliby się zrelaksować
  • źle śpią lub po przebudzeniu czują się nadal zmęczeni
  • nie potrafią się “wyłączyć” i odpocząć po pracy, szkole lub innej aktywności
  • czują się przemęczeni i wypaleni
  • nie potrafią się rozluźnić
  • są przebodźcowani i nie potrafią odpoczywać

CO BĘDZIE POTRZEBNE?
Podczas zajęć będziemy w pozycji leżącej. Może przydać się koc, ewentualnie poduszka pod głowę i  mała poduszka na oczy (ewentualnie mały, miękki ręcznik lub szalik). Praktykujemy w wygodnym stroju. Potrzebna będzie cisza.

czytaj więcej

ULGA DLA ODCINKA LĘDŹWIOWEGO. II TERMIN

KIEDY: niedziela 14.03.2021, godz. 10:00 – 11:00
GDZIE: platforma ZOOM
KOSZT: 10 zł dla osób regularnie jogujących online w lutym/marcu oraz dla osób posiadających niewykorzystane karnety na salę; 20zł dla pozostałych osób
PŁATNOŚĆ: Joga Kasia Baron 41 1140 2017 0000 4002 0823 0460 w tytule „odcinek lędźwiowy”
ZAPISY: przez formularz zgłoszeniowy kliknij TUTAJ  (w razie dodatkowych pytań proszę o kontakt na info@jogakasiabaron.pl)
CO BĘDZIE POTRZEBNE: krzesło z oparciem, ściana, pasek do jogi (lub inny pasek), kostka do jogi (lub książka), wałek do jogi lub koc zwinięty w rulon.

Podczas zajęć będziemy wykonywali proste ćwiczenia, które mogą przynieść ulgę w przypadku bólu w dolnych plecach. Cześć ćwiczeń będzie wykonywana na krześle. Będziemy pracować na małych zakresach ruchu. Zajęcia będą miały bardzo łagodny, prozdrowotny charakter.

DLA KOGO?
Te zajęcia mogą przynieść korzyści osobom, które:

  • spędzają dużo czasu w pozycji siedzącej
  • wykonują prace fizyczną, podczas której dużo stoją lub podnoszą ciężkie przedmioty
  • czują sztywność w dolnych plecach
  • często odczuwają ból lub dyskomfort w odcinku lędźwiowym
czytaj więcej

ULGA DLA ODCINKA LĘDŹWIOWEGO

KIEDY: niedziela 28.02.2021, godz. 10:00 – 11:00
GDZIE: platforma ZOOM
KOSZT: 10 zł dla osób regularnie jogujących online w lutym oraz dla osób, posiadających niewykorzystane karnety na salę; 20zł dla pozostałych osób
PŁATNOŚĆ: Joga Kasia Baron 41 1140 2017 0000 4002 0823 0460 w tytule „odcinek lędźwiowy”
ZAPISY: przez formularz zgłoszeniowy – kliknij TUTAJ (w razie dodatkowych pytań proszę o kontakt na info@jogakasiabaron.pl)
CO BĘDZIE POTRZEBNE: krzesło z oparciem, ściana, pasek do jogi (lub inny pasek), kostka do jogi (lub książka), wałek do jogi lub koc zwinięty w rulon.

Podczas zajęć będziemy wykonywali proste ćwiczenia, które mogą przynieść ulgę w przypadku bólu w dolnych plecach. Cześć ćwiczeń będzie wykonywana na krześle. Będziemy pracować na małych zakresach ruchu. Zajęcia będą miały bardzo łagodny, prozdrowotny charakter.

DLA KOGO?
Te zajęcia mogą przynieść korzyści osobom, które:

  • spędzają dużo czasu w pozycji siedzącej
  • wykonują prace fizyczną, podczas której dużo stoją lub podnoszą ciężkie przedmioty
  • czują sztywność w dolnych plecach
  • często odczuwają ból lub dyskomfort w odcinku lędźwiowym
czytaj więcej