Przyjdź i poczuj się po prostu lepiej:-)

zapraszam serdecznie Kasia Baron


» V edycja warsztatów asztanga jogi z Mikko Seppinenem w Polsce

Mikko www

“YOGA OFF THE MAT” czyli jak praktykować jogę w życiu codziennym.
V edycja warsztatów asztanga jogi z Mikko Seppinenem w Polsce

KIEDY: 27-28.10.2018, godz. 9:00 – 14:00
GDZIE:
Park Wodny w Tarnowskich Górach, ul. Obwodnica 8
KOSZT:
300zł całość, 170zł jeden dzień, 100zł jedna sesja
ZAPISY:
info@jogakasiabaron.pl lub tel. 508 796 137
Warsztaty będą w całości tłumaczone na język polski przez Grzegorza Adamca

Donna Farhi w swojej książce “Joga sztuka życia. Spokój i równowaga na co dzień” pisze: “Świat niespecjalnie potrzebuje ludzi, którzy potrafią wygiąć swe ciało w niesamowitych pozycjach. Świat za to szalenie potrzebuje większej liczby uprzejmych, współczujących i szczodrych ludzi”. Zrównoważona i inteligentna praktyka jogi może nam pomóc rozwijać te właśnie cechy poprzez ponowne odnalezienie i zrozumienie nierozerwalnej więzi, która łączy nas z innymi ludźmi. Praktyka jogi może też pomóc nam ze spokojem i godnością przechodzić przez codzienne trudności. Może również dać nam odwagę do bycia sobą – odwagę do podążania za głosem serca, rozwijania swojego potencjału oraz do pełnego cieszenia się życiem.

CEL WARSZTATÓW
Podczas warsztatów będziemy chcieli zdobyć dodatkowe narzędzia do budowania praktyki własnej w sposób inteligentny, świadomy i uważny. Poprzez zrozumienie istoty, techniki, celowości oraz kontekstu tego, co robimy, możemy w doskonały sposób skupić się na sobie i odnaleźć swoją wewnętrzną drogę do bycia obecnym w teraźniejszości, a także odkryć, jak praktyka wzbogaca i wspiera nasze codzienne życie.

DLA KOGO?
Warsztaty są otwarte dla praktykujących na wszystkich poziomach zaczynając od zupełnie początkujących po osoby zaawansowane, jak również dla osób, które na co dzień nie praktykują asztanga jogi. Styl nauczania Mikko bazuje na podstawowym założeniu asztanga jogi, zgodnie z którym każdy może praktykować, niezależnie od tego, co mu się w życiu przydarzyło, w jakim jest wieku, w jakiej kondycji fizycznej lub jaką formą ruchu (bądź stylem jogi) zajmuje się na co dzień.

PROWADZĄCY
Mikko Seppinen
– regularną praktykę asztanga jogi rozpoczął w roku 2000. W 2002 rozpoczął 6-letnią praktykę pod okiem Petri Räisänena i innych nauczycieli asztanga jogi w Helsinkach. W tym samym roku odbył pierwszą z licznych podróży do Indii wraz ze swoim wieloletnim nauczycielem Lino Miele. Od 2003 co roku jeździ do Mysore w Indiach, aby studiować asztanga jogę. Zajęcia zaczął prowadzić w roku 2008 w Kopenhadze. W tym samym roku zaczął pogłębiać naukę pranajamy i filozofii u takich nauczycieli jak Paul Dallaghan, Sri OP Tiwari i Sudhir Tiwari. W 2010 zaczął uczyć jogi w Europie, Azji i Afryce. W 2011 otrzymał autoryzację 2 stopnia w KPJAYI w Indiach, a w 2012 założył szkołę asztanga jogi w Kopenhadze “Mysore Yoga CPH” (www.mysoreyogacph.dk). Ukończył studia z socjologii i psychologii społecznej. Obecnie poszerza swoją wiedzę, studiując filozofię i psychologię ze szczególnym uwzględnieniem zależności między ciałem a umysłem. Poza matą jest ojcem, fotografem i fanem Star Treka. Więcej na www.mikkoseppinen.com.

PROGRAM
SOBOTA 27.10.2018
Sesja poranna

9:00 – 9:30 Pranajama – oddech jako fundament każdej praktyki jogi
9:30 – 11:30 Pierwsza seria prowadzona – z modyfikacjami dla każdego
11:30 – 12:00 Przerwa

Sesja popołudniowa
12:00 – 12:30 1% teorii: “Yoga off the mat” vol. 1
Co to znaczy praktykować jogę poza matą? Jak praktyka jogi wzbogaca nasze codzienne życie? Jak rozpoznawać świetnych nauczycieli w trudnych ludziach i sytuacjach? Jak zachować spokój zamiast wpadać w złość? W tej części warsztatu spróbujemy omówić te właśnie zagadnienia, sięgając do podstawowych założeń teorii i filozofii jogi.

12:30 -13:30 Sekwencja otwierająca serce

13:30 – 14:00 – pytania i odpowiedzi oraz medytacja prowadzona

NIEDZIELA 28.10.2018
Sesja porann
9:00 – 9:30 Pranajama – klasyczne przygotowanie do pranajamy oraz budowanie podstawowej praktyki
9:30 – 11:30 Pierwsza seria prowadzona + wprowadzenie do drugiej serii
11:30 – 12:00 Przerwa

Sesja popołudniowa
12:00 – 12:30 1% teorii: “Yoga off the mat” vol. 2
Co oznacza progres w praktyce jogi? Czy założenie nogi za głowę naprawdę może pomóc Ci uporać się z trudnościami dnia codziennego? Jak pokonywać swoje granice i być zaangażowanym w praktykę bez popadania w dogmatyzm i obsesję bycia perfekcyjnym? W tej części warsztatów spróbujemy znaleźć odpowiedzi na te właśnie pytania, sięgając do podstawowych założeń teorii i filozofii jogi.

12:30 -13:30 – Sekwencja otwierająca biodra

13:30 – 14:00 – pytania i odpowiedzi oraz medytacja prowadzona

UWAGA! Warunkiem rezerwacji jest zgłoszenie mailowe lub telefoniczne oraz wpłata najpóźniej do 15 października zaliczki w wysokości:

– 150zł jeśli planujesz udział w całych warsztatach
– 120zł jeśli interesuje Cię tylko jeden dzień
– 50zł jeśli interesuje Cię tylko jedna sesja

Konto do przelewu: Joga Kasia Baron 41 1140 2017 0000 4002 0823 0460. W tytule przelewu prosimy o wpisanie: “asztanga” oraz podanie swojego nr telefonu.

 




» Joga w ramach akcji Wyprawka TG 2018

wyprawka www

KIEDY: środa 15.05.2018, godz. 10:00 – 11:00
GDZIE: Park Miejski w TG, polana przy placu zabaw
WSTĘP WOLNY: podczas zajęć będziemy zbierać pieniądze na WyprawkęTG

„Wszyscy jesteśmy dłużnikami tego świata, świat zaś nie jest nam nic winien. To, że możemy coś dla niego zrobić, jest naszym wielkim PRZYWILEJEM. Pomagając innym, w rzeczywistości pomagamy sobie” Swami Vivekananda, Karma Joga

W tym roku również bierzemy udział w akcji #WyprawkaTG. Jeśli ktoś miałby ochotę pojogować na świeżym powietrzu i przy okazji wesprzeć dzieci z placówek wymienionych poniżej, to zapraszamy serdecznie 🙂 A w tym roku #WyprawkaTG pomaga:
– podopiecznym Świetlicy „KRYJÓWKA” – świetlica socjoterapeutyczna działająca przy TOTU
– podopiecznym Świetlicy Środowiskowej przy Stowarzyszeniu „Serdeczni”
– podopiecznym Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii – Zgromadzenia Córek Bożej Miłości w Wojsce
– dzieciom mieszkających w Zespole Mieszkań Chronionych przy ulicy Grzybowej
– wychowankom Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Szansa dla Dziecka” w Stolarzowicach

Więcej informacji na profilu organizatorów:
https://web.facebook.com/wyprawkaTG/?hc_ref=ARSI1hvEBGVObTLy0RoaQFaB7_2yk_VP2MIvu8dmjxMIHDVhdEsw1nQxVLNCS6edd-U&fref=nf




» Dzień Jogi w Tarnowskich Górach 2018

website-event-2018-05-03

GDZIE: Pałac w Rybnej, ul. Powstańców Warszawskich 83
KIEDY: niedziela, 17 czerwca 2018, godz. 10:00 – 12:00
ORGANIZATORZY: Joga Kasia Baron, Cafe Silesia, Pałac w Rybnej
CO ZE SOBĄ ZABRAĆ: matę do jogi; mogą przydać się okulary przeciwsłoneczne albo czapka z daszkiem; poza tym dobry nastrój koniecznie 🙂
WSTĘP WOLNY

“Na japońskiej wyspie Okinawie grupy starszych ludzi spotykają się codziennie o 6:30, by razem ćwiczyć, rozciągać się, bawić i tańczyć w rytm trzech piosenek, które nadaje Radio Exercise, istniejące już od prawie stu lat. Badania wykazują, że DZIĘKI UTRZYMYWANIU WIĘZI SPOŁECZNYCH masz większe szanse na dożycie setki. Trzon tych grup stanowi PRZYJAŹŃ, rutyna, POCZUCIE WSPÓLNOTY i sensu codziennych działań”
Jamie Oliver, “Superfood na co dzień”

To jedna z konkluzji, do których doszedł znany mistrz kuchni Jamie Oliver, próbując dowiedzieć się, dlaczego w niektórych regionach świata ludzie żyją w zdrowiu do późnych lat, ciesząc się pogodą ducha i dobrym życiem. Oczywiście jest wiele czynników, składających się na długowieczność, ale powyższa konkluzja bardzo do mnie przemawia. Myślę, że warto sięgnąć do tych metod, które są najprostsze i najbardziej skuteczne.

Dlatego kolejny już raz zapraszam na świętowanie Międzynarodowego Dnia Jogi w Tarnowskich Górach. Tym razem gościć nas będzie Pałac w Rybnej, który otoczony jest uroczym, małym parkiem, zapewniającym spokój i ciszę. Jak co roku będzie z nami również Cafe Silesia, co oznacza doskonałą kawę, bez której trudno byłoby sobie już wyobrazić ten dzień. Jeśli ktoś ma ochotę przynieść ze sobą coś dobrego do kawy, to będzie nam bardzo miło, a jeśli nie, to konieczna będzie tylko mata oraz dobry humor.

Tak samo jak grupy ludzi na Okinawie będziemy razem ćwiczyć i rozciągać się co prawda nie w rytmie trzech piosenek, ale w rytmie swojego oddechu 🙂 A po jodze zajmiemy się utrzymywaniem więzi społecznych oraz pielęgnowaniem przyjaźni i poczucia jogowej wspólnoty, mając nadzieję, że dzięki temu kiedyś tam dobijemy do setki, a nawet jeśli nie, to przynajmniej spędzimy ze sobą kolejny piękny dzień 🙂

Więcej o obchodach Międzynarodowego Dnia Jogi w Polsce na www.dzien-jogi.pl




» SEKWENCJA LWA. WARSZTATY JOGI Z KRYSTIANEM MESJASZEM

LEWwebsite-event-2018-04

KIEDY: niedziela 10.06.2018, godz. 9:00 – 13:30
GDZIE: Park Wodny w Tarnowskich Górach, ul. Obwodnica 8
KOSZT: 100zł
ZAPISY: info@jogakasiabaron.pl lub tel. 508 796 137
UWAGA! Limit miejsc. Warunkiem rezerwacji jest zgłoszenie mailowe lub tel. oraz wpłata zaliczki (50zł) lub całości kwoty do 31.05 na konto: Joga Kasia Baron 41 1140 2017 0000 4002 0823 0460 z dopiskiem „sekwencja lwa”.

CO TO JEST?
Sekwencja Lwa (Simha Krama) jest komplementarną praktyką zaproponowaną przez jednego z autorytetów ashtanga jogi Matthew Sweeney’a. Skupia się ona na terapeutycznym oddziaływaniu w okolicach dolnych pleców oraz intensywnym rozciąganiu bioder. Dodatkowymi elementami w sekwencji są asany otwierające górne plecy, klatkę piersiową i barki oraz pozycje wzmacniające korpus. Część pozycji to różne warianty często wykonywanych asan, jednak dzięki modyfikacjom działają one na ciało w zupełnie inny sposób. Pozostałe pozycje to warianty asan znajdujących się w II I III serii ashtanga jogi, które warto poznać i z którymi warto się oswoić. Cała sekwencja zbudowana jest w logicznym ciągu pozwalającym coraz głębiej otworzyć ciało. Każda kolejna pozycja to wariant pogłębiony lub pozycja przeciwstawna, równoważąca pracę poprzedniej (np. rotacja bioder na zewnątrz w baddha konasanie i rotacja wewnętrzna w virasanie).

Sekwencja Lwa kładzie nacisk na pracę w biodrach wraz wsparcie dolnych pleców. Praca w asanach stojących jest bardzo specyficzna, ponieważ nie skupia się ona na rozciąganiu tyłów nóg, ale idealnie przygotowuje do pozycji wymagających założenia nogi za głowę. Praktyka rozpoczyna się delikatną rozgrzewką, którą można włączyć do własnej praktyki oraz Powitaniami Księżyca C.

W zależności od dnia, samopoczucia i możliwości niektóre pozycje mogą zostać pominięte lub można wykonać kilka razy z rzędu ostatni przystępny wariant. Plastyczność sekwencji i fakt, że podzielona jest ona na sekcje pozwala w całości dostosować ją do własnych możliwości.

JAKIE KORZYŚCI DAJE PRAKTYKA SEKWENCJI LWA?
– wzmocnienie nóg i uelastycznienie bioder w pozycjach stojących
– wzmocnienie i rozciągnięcie mięśni brzucha w wygięciach do tyłu
– rozciągnięcie bioder w w wygięciach do tyłu
– uelastycznienie ramion i górnej cześci pleców
– otwieracie górnej cześć pleców i klatki piersiowej w wygięciach do tyłu
– wydłużenie i rozciągnięcie kręgosłupa w skłonach do przodu
– rozluźnienie stawów krzyżowo-biodrowych i całego kręgosłupa w pasywnych skrętach

PROWADZĄCY
Krystian Mesjasz – badacz, socjolog, kulturoznawca. Autor artykułów dla magazynu “Yoga&Ayurveda” oraz redaktor portalu BosoNaMacie.pl poświęconego jodze, uważności i zdrowemu stylowi życia. Prowadzi zajęcia w Opolu. Praktykę jogi pogłębia w Mysore w Indiach. Autoryzowany przez Instytutu KPJAYI w Mysore, Level 1.




» Witamy wiosnę Tańcem Smoka

website-event-header-template-smok

GDZIE: Park Wodny w Tarnowskich Górach
KIEDY: niedziela, 25.03.2017, godz. 10:30 – 11:45
KOSZT: dla posiadaczy karnetu “skreślenie” na karnecie, dla pozostałych osób 25zł
ZAPISY: info@jogakasiabaron.pl

Praktyka Tańca Smoka składa z dwóch sekwencji: dynamicznej YANG i powolnej YIN. Dynamiczna sekwencja YANG jest inspirowana starożytnymi praktykami Qi Gong i Tai Chi, w której ciało pracuje w zdecydowanie inny sposób niż przy wykonywaniu tradycyjnych asan. Będziemy uczyć się jej od pierwszej pozycji układu, dodając powoli kolejne, rozpoczynając za każdym razem od nowa. Dzięki temu całą sekwencję zapamiętuje się bez wysiłku i zbędnego analizowania. Budowanie sekwencji krok po kroku pomaga zatopić się w ciele, wyciszyć potok myśli i zregenerować. Jeśli ktoś do tej pory nie poczuł, czym jest tzw. “flow”, to jest duża szansa, że poczuje to właśnie w tej części zajęć. Po sekwencji YANG zatopimy się w delikatnej praktyce jogi, cechującej się pasywnym pierwiastkiem YIN. Uziemimy w ten sposób wzbudzoną energię i rozprowadzimy ją głębiej po ciele. Ta łagodna sekwencja asan zrównoważy poprzednią formę pracy z ciałem otwierając miednicę i biodra.

W ten oto sposób będziemy chcieli powitać wiosnę w dobrym nastroju oraz dobrym towarzystwie jak również ułatwić sobie przejście na czas letni 🙂




© 2015 Joga Kasia Baron współpracuje z: