Przyjdź i poczuj się po prostu lepiej:-)

zapraszam serdecznie Kasia Baron


» SEKWENCJA LWA. WARSZTATY JOGI Z KRYSTIANEM MESJASZEM

LEWwebsite-event-2018-04

KIEDY: niedziela 10.06.2018, godz. 9:00 – 13:30
GDZIE: Park Wodny w Tarnowskich Górach, ul. Obwodnica 8
KOSZT: 100zł
ZAPISY: info@jogakasiabaron.pl lub tel. 508 796 137
UWAGA! Limit miejsc. Warunkiem rezerwacji jest zgłoszenie mailowe lub tel. oraz wpłata zaliczki (50zł) lub całości kwoty do 31.05 na konto: Joga Kasia Baron 41 1140 2017 0000 4002 0823 0460 z dopiskiem „sekwencja lwa”.

CO TO JEST?
Sekwencja Lwa (Simha Krama) jest komplementarną praktyką zaproponowaną przez jednego z autorytetów ashtanga jogi Matthew Sweeney’a. Skupia się ona na terapeutycznym oddziaływaniu w okolicach dolnych pleców oraz intensywnym rozciąganiu bioder. Dodatkowymi elementami w sekwencji są asany otwierające górne plecy, klatkę piersiową i barki oraz pozycje wzmacniające korpus. Część pozycji to różne warianty często wykonywanych asan, jednak dzięki modyfikacjom działają one na ciało w zupełnie inny sposób. Pozostałe pozycje to warianty asan znajdujących się w II I III serii ashtanga jogi, które warto poznać i z którymi warto się oswoić. Cała sekwencja zbudowana jest w logicznym ciągu pozwalającym coraz głębiej otworzyć ciało. Każda kolejna pozycja to wariant pogłębiony lub pozycja przeciwstawna, równoważąca pracę poprzedniej (np. rotacja bioder na zewnątrz w baddha konasanie i rotacja wewnętrzna w virasanie).

Sekwencja Lwa kładzie nacisk na pracę w biodrach wraz wsparcie dolnych pleców. Praca w asanach stojących jest bardzo specyficzna, ponieważ nie skupia się ona na rozciąganiu tyłów nóg, ale idealnie przygotowuje do pozycji wymagających założenia nogi za głowę. Praktyka rozpoczyna się delikatną rozgrzewką, którą można włączyć do własnej praktyki oraz Powitaniami Księżyca C.

W zależności od dnia, samopoczucia i możliwości niektóre pozycje mogą zostać pominięte lub można wykonać kilka razy z rzędu ostatni przystępny wariant. Plastyczność sekwencji i fakt, że podzielona jest ona na sekcje pozwala w całości dostosować ją do własnych możliwości.

JAKIE KORZYŚCI DAJE PRAKTYKA SEKWENCJI LWA?
– wzmocnienie nóg i uelastycznienie bioder w pozycjach stojących
– wzmocnienie i rozciągnięcie mięśni brzucha w wygięciach do tyłu
– rozciągnięcie bioder w w wygięciach do tyłu
– uelastycznienie ramion i górnej cześci pleców
– otwieracie górnej cześć pleców i klatki piersiowej w wygięciach do tyłu
– wydłużenie i rozciągnięcie kręgosłupa w skłonach do przodu
– rozluźnienie stawów krzyżowo-biodrowych i całego kręgosłupa w pasywnych skrętach

PROWADZĄCY
Krystian Mesjasz – badacz, socjolog, kulturoznawca. Autor artykułów dla magazynu “Yoga&Ayurveda” oraz redaktor portalu BosoNaMacie.pl poświęconego jodze, uważności i zdrowemu stylowi życia. Prowadzi zajęcia w Opolu. Praktykę jogi pogłębia w Mysore w Indiach. Autoryzowany przez Instytutu KPJAYI w Mysore, Level 1.




» Witamy wiosnę Tańcem Smoka

website-event-header-template-smok

GDZIE: Park Wodny w Tarnowskich Górach
KIEDY: niedziela, 25.03.2017, godz. 10:30 – 11:45
KOSZT: dla posiadaczy karnetu “skreślenie” na karnecie, dla pozostałych osób 25zł
ZAPISY: info@jogakasiabaron.pl

Praktyka Tańca Smoka składa z dwóch sekwencji: dynamicznej YANG i powolnej YIN. Dynamiczna sekwencja YANG jest inspirowana starożytnymi praktykami Qi Gong i Tai Chi, w której ciało pracuje w zdecydowanie inny sposób niż przy wykonywaniu tradycyjnych asan. Będziemy uczyć się jej od pierwszej pozycji układu, dodając powoli kolejne, rozpoczynając za każdym razem od nowa. Dzięki temu całą sekwencję zapamiętuje się bez wysiłku i zbędnego analizowania. Budowanie sekwencji krok po kroku pomaga zatopić się w ciele, wyciszyć potok myśli i zregenerować. Jeśli ktoś do tej pory nie poczuł, czym jest tzw. “flow”, to jest duża szansa, że poczuje to właśnie w tej części zajęć. Po sekwencji YANG zatopimy się w delikatnej praktyce jogi, cechującej się pasywnym pierwiastkiem YIN. Uziemimy w ten sposób wzbudzoną energię i rozprowadzimy ją głębiej po ciele. Ta łagodna sekwencja asan zrównoważy poprzednią formę pracy z ciałem otwierając miednicę i biodra.

W ten oto sposób będziemy chcieli powitać wiosnę w dobrym nastroju oraz dobrym towarzystwie jak również ułatwić sobie przejście na czas letni 🙂




» Jogowe weekendy w Nieprześni 2018

facebook-event-header-template-last-2018

KIEDY: 4 – 6 maja 2018 oraz 28 – 30 września 2018
GDZIE: Nieprześnia 1, 32-700
KOSZT: 450 zł
ZAPISY: Warunkiem rezerwacji jest zgłoszenie mailowe na info@jogakasiabaron.pl oraz wpłata zaliczki 300zł do końca marca (wyjazd majowy) i do końca lipca (wyjazd wrześniowy) na nr konta:
Joga Kasia Baron
41 1140 2017 0000 4002 0823 0460 + podać w tytule termin wyjazdu
Zaliczka ulega zwrotowi jedynie w sytuacji, kiedy na zwolnione miejsce znajdzie się inna osoba.

ZAKWATEROWANIE
Nieprześnia 1 to uroczy kompleks wypoczynkowy otoczony pięciohektarowym parkiem. Mieści się w nim m.in. zabytkowy dworek, jabłoniowy sad, staw i warzywniak. Znajduje się w bliskiej odległości od turystycznych atrakcji – Zamku w Wiśniczu, kopalni soli w Bochni, zabytkowych, ludowych kościołów na Małopolskim Szlaku Architektury Drewnianej. Miejsce bardzo sprzyja mentalnemu i fizycznemu “zresetowaniu” się i regeneracji www.nieprzesnia1.com

WYŻYWIENIE
W czasie całego pobytu delektować się będziemy wegetariańską kuchnią, bazującą na lokalnych ekologicznych produktach: 3 urozmaicone posiłki podane w formie szwedzkiego stołu. Pomiędzy posiłkami owoce, ciasteczka, różne herbaty, kawa, woda.

W PROGRAMIE

  • 4 sesje jogi
  • 2 sesje medytacyjne
  • zwiedzanie lokalnych atrakcji, spacerowanie, cieszenie się kontaktem z naturą, rozmawianie lub jeśli ktoś potrzebuje to NicNieRobienie, milczenie i odpoczywanie w grupie lub też na własną rękę.

DOJAZD
We własnym zakresie. Tak jak zwykle, będę kontaktować ze sobą osoby, które nie mają jak dojechać z tymi, które mają wolne miejsce w samochodzie.





» WARSZTATY JOGI HORMONALNEJ Z ANIĄ RIBOL

website-event-header-template-last

KIEDY: niedziela 04.02.2018, godz. 9:00 – 13:00
GDZIE: Park Wodny w Tarnowskich Górach, ul. Obwodnica 8
KOSZT: 100zł
ZAPISY: info@jogakasiabaron.pl lub tel. 508 796 137
UWAGA! Limit miejsc. Warunkiem rezerwacji jest zgłoszenie mailowe lub tel. i wpłata zaliczki (50zł) lub całości kwoty do 22.01 na konto: Joga Kasia Baron 41 1140 2017 0000 4002 0823 0460 z dopiskiem „joga hormonalna + Twój nr tel”.

CO TO JEST?
Joga hormonalna jest naturalną metodą wspomagającą zdrowie i profilaktykę zdrowia u kobiet poprzez próbę utrzymania/przywrócenia zrównoważonej pracy układu hormonalnego. Metoda ta została opracowana przez Brazylijkę Dinah Rodrigues (nauczycielkę jogi, psycholożkę, autorkę książki „Joga hormonalna” wydaną w Polsce przez wydawnictwo KOS; więcej o autorce na jej stronie www.dinahrodrigues.com.br) i obejmuje m.in.:
– masaż organów wewnętrznych poprzez odpowiednio dobrane asany
– intensywne techniki oddechowe
– wizualizacje oraz ćwiczenia relaksacyjne

Metoda Dinah Rodrigues cieszy się ogromną popularnością wśród kobiet na całym świecie, które uczą się jej na warsztatach, a potem z powodzeniem stosują w domu. To co wg. Dinah decyduje bowiem o jej skuteczności, to przede wszystkim systematyczność wykonywania ćwiczeń połączona z odpowiednią dietą, wyeliminowaniem papierosów, alkoholu oraz wprowadzeniem nawyku zwyczajnej troski o siebie. Największym potwierdzeniem skuteczności tej metody jest jednak przede wszystkim sama Dinah, która urodziła się w roku 1927 i do tej pory cieszy się dobrym zdrowiem, podróżuje po świecie i uczy 🙂

CEL WARSZTATÓW
Na warsztatach nauczysz się wykonywać wszystkie ćwiczenia obejmujące codzienną praktykę (czyli ćwiczenia rozgrzewające, oddechowe, asany, prowadzenie energii do gruczołów oraz mudry), którą potem będziesz mogła kontynuować samodzielnie bez pomocy instruktora.

DLA KOGO?
Warsztaty są dedykowane kobietom na różnym etapie życia, a przede wszystkim tym które:
– zmagają się z zaburzeniami cyklu menstruacyjnego
– cierpią na zespół napięcia przedmiesiączkowego
– leczą się z powodu niepłodności
– mają objawy przedwczesnej menopauzy
– szukają naturalnych metod zapobiegania dolegliwościom związanym z menopauzą
– chciałyby spróbować zapobiec takim dolegliwościom jak osteoporoza, wzrost poziomu cholesterolu, otyłość, depresja, migrena, spadek libido
– chcą zrezygnować z przyjmowania tabletek hormonalnych
– chciałyby poprawić samopoczucie, kondycję, koncentrację

PRZECIWWSKAZANIA
– ciąża
– rak piersi
– duże mięśniaki
– zaawansowana endometrioza (konsultacja lekarska); przy lekkiej, można ćwiczyć.
– operacje i ciężkie choroby serca
– stan zapalny wewnątrz organizmu

PROWADZĄCA
:
Ania Ribol – certyfikowana instruktorka Hormone Yoga Therapy For Menopause Dinah Rodrigues, uczy od 2006 roku, tytuł nauczycielski Yogalehrerrin BDY/EYU uzyskała po 4-letniej nauce w Joga Schule Hannover, uczennica Urvasi Leone Berlin, Instruktor stylu flow Triyoga wg Kali Ray California (Basic, Level 1, Level 2).




» Bezpieczeństwo kolan w praktyce asan – warsztaty jogi z Gosią Kobus-Kwiatkowską

website-event-header-template-2018-01

KIEDY: sobota 20.01.2018, godz. 11:00 – 14:00
GDZIE: Park Wodny w Tarnowskich Górach, ul. Obwodnica 8
KOSZT: 130 zł
ZAPISY: info@jogakasiabaron.pl

Warsztaty “Bezpieczeństwo kolan w praktyce asan” zawierają mnóstwo praktycznych porad, jak dbać o stawy kolanowe i samodzielnie uwalniać je od napięć. Są pomocne szczególnie osobom odczuwającym dyskomfort lub ból kolan. Warsztaty skierowane są zarówno do uczniów jak i nauczycieli jogi.

CO WYNIESIESZ Z TYCH WARSZTATÓW

– zapoznasz się z budową anatomiczną stawów kolanowych
– dowiesz się jakie funkcje pełnią poszczególne struktury anatomiczne stawów kolanowych i jakie ma to przełożenie na pracę w asanach
– poznasz powiązania łańcucha kinematycznego biodra-kolana-kostki
– dowiesz się jak pracować ze stawami kolanowymi, aby uniknąć kontuzji: przeprosty, problemy z łąkotkami, przyparcie rzepki, rotacja piszczeli
– poznasz sposoby na zwiększenie ruchomości w stawach biodrowych, dzięki czemu odciążysz swoje kolana

CO BĘDZIE POTRZEBNE:
Każdy z uczestników proszony jest o zabranie ze sobą małej piłeczki kauczukowej lub piłki tenisowej. Będzie ona potrzebna do nauki automobilizacji w obrębie nóg i bioder.

PROWADZĄCA
Małgorzata Kobus-Kwiatkowska – magister fizjoterapii, obroniła pracę dyplomową pt. „Analiza ruchomości kręgosłupa i stawów biodrowych u kobiet i mężczyzn praktykujących Ashtanga Vinyasa Jogę” na Wrocławskim Uniwersytecie Medycznym. Nauczycielka jogi Ashtanga Vinyasa, certyfikowana przez Yoga Alliance. Założycielka kanału na YouTube „Anatomia Jogi w praktyce”, w którym opowiada o świadomej pracy z własnym ciałem podczas praktyki asan. Absolwentka podyplomowych studiów „Psychosomatyczne praktyki jogi” na AWF we Wrocławiu. Założycielka Studia Anatomia Jogi w Lubinie.




© 2015 Joga Kasia Baron współpracuje z: