Przyjdź i poczuj się po prostu lepiej:-)

zapraszam serdecznie Kasia Baron


Moja joga

Co to jest?

Łagodne ćwiczenia psychofizyczne dla wszystkich, służące poprawie zdrowia, kondycji oraz samopoczucia. Określenie “ćwiczenia psychofizyczne” oznacza praktykę asan (pozycji jogi), świadomy oddech oraz naukę relaksacji.

Umiejętnie zastosowany zestaw tych trzech elementów potrafi sprawić, że człowiek staje się silniejszy psychicznie i fizycznie, zaczyna bardziej rozumieć siebie i innych, odkrywa swoje ograniczenia, jak również swój potencjał. Uczy się rozróżniać, gdzie warto przekraczać swoje granice, a gdzie odpuszczać i po prostu zaczyna czuć się lepiej.

Klasyczna joga indyjska

Mając świadomość tysiącletniej tradycji klasycznej jogi indyjskiej oraz tego, jak bardzo współczesna joga na zachodzie od niej odbiega, próbuję przemycać na zajęciach drobne elementy filozofii jogi. Sięgając do takich tekstów jak m.in. Jogasutry Patandżalego czy Bhagawadgita, staram się w przystępny sposób prezentować te jej aspekty, które są ponadczasowe i mogą okaząć się przydatne współczesnemu człowiekowi.

Moje zajęcia

Moje zajęcia są wolne od dogmatów, sztywnych zasad oraz niepodważalnego autorytetu nauczyciela. Bardziej niż na tworzeniu egzotycznego klimatu zależy mi na tym, żeby każdy z Was odnalazł swoją osobistą, prywatną jogę, która będzie pomagała Wam podnieść jakość życia na płaszczyźnie zdrowotnej, fizycznej, emocjonalnej czy też jakiejkolwiek innej. Nade wszystko jednak chciałabym wspólnie z Wami pracować nad szeroko pojętą równowagą, bo niezależnie od tego ile mamy lat, kilogramów, pieniędzy, tytułów naukowych, smutków czy radości, wszyscy potrzebujemy zrównoważonego życia – bez kompulsywnych działań i popadania w skrajności.

Styl

Zajęcia prezentują dość eklektyczny styl, łączący elementy winjasa asztanga jogi i jogi w nurcie BKS Iyengara. Niestety nie jestem w stanie zaszufladkować ich jedną nazwą, ale z kilkuletniego doświadczenia mogę jedynie szczerze stwierdzić, że to co robimy ma sens i daje uczestnikom zajęć pozytywne efekty (patrz “opinie” TUTAJ). To co jest dla mnie najważniejsze to bezpieczeństwo podczas wykonywania asan, łagodne łączenie ruchu, oddechu i koncentracji oraz odnajdywanie swojego rytmu.

Dla kogo?

Dla wszystkich, niezależnie od wieku i kondycji fizycznej, za wyjątkiem pań w ciąży, które powinny brać udział w zajęciach specjalnie dla nich dedykowanych – można w tej sprawie kontaktować się ze mną indywidualnie.

Czas

Zajęcia trwają godzinę i 15 minut, z czego godzinę przeznaczamy na praktykę asan (pozycji jogi) a 15 minut na relaksację.

Jak się przygotować?

  • Dla własnego zdrowia i komfortu na zajęcia przychodzimy minimum 3 godziny po obfitym posiłku i około 2 godziny po lekkostrawnym.
  • Na zajęcia przychodzimy około 10 minut przed planowanym rozpoczęciem, żeby móc spokojnie się przygotować
  • Przed zajęciami proszę o informację dotyczącą jakichkolwiek dolegliwości fizycznych.
  • Ćwiczymy boso w wygodnym stroju.
  • Mata do jogi jest potrzebna osobom, które chcą wziąć udział w zajęciach w Twórczej Chatce.
  • W Parku Wodnym w razie potrzeby można skorzystać  z wysokiej jakości mat produkcji niemieckiej, charakteryzujących się dobrą przyczepnością oraz posiadających Certyfikat Öko Tex 100, co oznacza, że maty nie zawierają substancji szkodliwych dla zdrowia, a proces produkcji nie zanieczyszcza środowiska. Liczba mat jest jednak ograniczona, więc jeśli ktoś posiada własną, to warto ją zabrać ze sobą.
  • Prośba o wyłączenie telefonów komórkowych.

© 2015 Joga Kasia Baron współpracuje z: